Blijf zichtbaar, ook in onduidelijke tijden

Voor velen van ons zijn het moeilijke tijden, met veel onzekerheden en regels, nieuwe werkwijzen. Het onderwerp van veel gesprekken is het effect van de Coronacrisis. Het gaat over de zorg en onze gezondheid, maar ook over ons werk of ons bedrijf. Er is al veel over geschreven en er komt vast nog veel meer. Dat betreft de komende tijd voornamelijk informatie over versoepelingen en voorzorgsmaatregelen die we kunnen en/of moeten nemen om ons bedrijf te behouden.

Achter de schermen is menig ondernemer of werknemer druk bezig. Hoe gaan we het doen en redden we het met z’n allen – of in ons eentje als zzp’er? Zijn er ook nieuwe kansen? Kun je, door anders naar je bedrijf en je product of dienst te kijken, denken in oplossingen en mogelijkheden? In ieder geval is één ding heel duidelijk: afwachten is géén optie! Niet dat dat in onze aard als ondernemer ligt, hoor. We zijn altijd wel bezig met ontwikkelen en bedenken wat we nog te doen hebben.

Wat mij altijd gebeurt als ik iets minder werk(druk) heb (er zijn bij mij twee projecten gestopt in de afgelopen periode, vanwege Corona en de gevolgen daarvan), is dat ik geneigd ben om te gaan lummelen met mijn tijd. Even niks doen klinkt heerlijk en voor je het weet is er een ochtend voorbij. Scrollen in social media is verleidelijk, net als webshopmandjes vullen en niks kopen. Intussen denk je wel aan acquisitie of bestaande klanten bellen/mailen, maar stel je het toch een beetje uit.

Gelukkig komt er dan weer een moment dat je jezelf even bij elkaar raapt en aan de slag gaat. Op LinkedIn bijvoorbeeld komen mooie nieuwe ideeën voorbij. Coaches helpen werknemers om hen te ondersteunen in het zo gezond en effectief mogelijk thuiswerken; bedrijven produceren mondkapjes in plaats van matrassen of gordijnen en we weten allemaal hoe de horeca zich staande probeert te houden met thuisbezorgen.

Toch nog maar even aan de slag dus!

Hoe doe je dat? Zijn jouw klanten nu wel op zoek naar jou en hebben ze behoefte aan jouw product of dienst? Daar is eigenlijk maar één antwoord op: maak jezelf zichtbaar en laat zien dat jij er bent. Vertel wat je voor ze kan betekenen, geef voorbeelden die van waarde zijn voor (nieuwe) opdrachtgevers. Schrijf over interessante cases, nieuwe ideeën, leuke acties. Zo geven we elkaar weer inspiratie en helpen we waar nodig.

Wil jij bijvoorbeeld – net als ik – een blog schrijven over wat jou bezighoudt, heb je wel goede onderwerpen, maar ben je geen schrijver? Dan help ik jou graag! Al is het maar even een laatste tekstcontrole, of even meelezen, zodat je zeker weet dat je de juiste toon hebt gevat voor jouw doelgroep.

Herken je dit of wil je meer weten? Bel of mail mij gerust.